La novel·la

Hadamar explora la necessitat d’esperança enmig de la brutalitat, i es capbussa en la foscor més absoluta de l’ànima humana

Hadamar

Novel·la de Xavier Armengol

“Havia estimat al diable per espolsar-me la por a l’infern, però el diable és només una ombra i de la nostra pròpia ombra en diem diable.”

Aquesta és una història que comença amb una noia que és enviada a treballar a un centre d’extermini de malalts psíquics i acaba amb un tren que travessa un riu. La noia es diu Janica i el riu, Lahn. Enmig s’hi mouen personatges enfrontats a la pulsió que separa l’abisme de l’esperança, a l’impuls que intenta dominar la realitat i la manera cruel en què la realitat els contesta. Hi ha qui hi veu també una història d’amor, però el desig que apareix dins la història, tot i percebre’s perfectament, no té un nom que l’anomeni, i sigui com sigui, aquest nom no és amor.

Narrada sense cap amabilitat, a través d’escenes que s’encavalquen i ressonen d’un personatge a l’altre, la novel·la treballa amb la matèria del que ens fa humans i d’allò que ens allunya de ser-ho, i ens parla de com l’art banalitza el terror amb el mer contacte i que la bellesa, al capdavall, alimenta monstres.

La música de Hadamar

Aquest llibre té una banda sonora. Aquesta novel·la no només es llegeix: també es pot escoltar.
És la música que travessa Hadamar, que ressona dins de cada personatge, dins de la història… i dins teu, lector. Una música que no acompanya, sinó que habita. Que no consola, sinó que recorda.
Xavier Armengol ha escrit una primera novel·la amb una expertesa extraordinària i ha sabut ajustar el progrés del relat i dels personatges a la revelació successiva de les situacions límit que el context històric li fornien.
El primer llibre que publica Xavier Armengol es fa llegir. I encara més, es fa escoltar. A pesar de que no és una biografia, es podria dir que és una novel·la que retrata el perfil de l’autor, un home que és ple d’arestes. Molt recomanable.
Hadamar ofereix una narrativa que explora els mecanismes de deshumanització i obediència cega al poder. Des d’una perspectiva psicològica, constitueix un material rellevant per analitzar la banalitat del mal i els límits de la responsabilitat moral individual.
Amb una precisió colpidora, Armengol transforma Hadamar en una experiència sensorial: els detalls, quasi quirúrgics, impedeixen llegir-la des de la distància; et submergeixen, et taquen les mans. Impressionant debut que combina rigor històric i intensitat emotiva.

Marina Palacios

La combinació contradictòria de bellesa i terror és fascinant a Hadamar, així com les ritualitzacions, les imatges i les posades en escena dels personatges. Un llibre fantàstic que et persegueix després d’haver-lo llegit
L’autor, matemàtic i filòsof, traça amb la precisió d’un matemàtic i la profunditat d’un filòsof els fràgils límits entre el bé i el mal, entre la lògica i la passió i fixa la mirada allà on molts l’aparten. Cal llegir-la.
A Hadamar, Armengol ens submergeix en l’horror nazi amb un relat que sacseja el lector des de les primeres pàgines. Ens agafa de la maneta i ens acompanya pel laberint de la crueltat més extrema, però ho fa des d’una perspectiva inèdita que supera el relat oficial.

Daniel Bonaventura

La primera novel·la de Xavier Armengol. incòmoda, contundent i fascinant

Travessem el riu, t’hi apuntes?
Resumen de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.